Mi az a családfelállítás?

A családfelállítás egy terápiás módszer, melynek létezik csoportos és egyéni változata. Elsőként Bert Hellinger német terapeuta alkalmazta, filozófiai alapjait ő fektette le, ezért a módszer az ő nevéhez fűződik. "Hellinger-féle családfelállítás"

Mi a módszer alapja?

A módszer alapjául az ún. morfogenetikus mező szolgál, melynek lényege, hogy létezik egy olyan energetikai közeg, melyben minden valaha átélt eseménynek és gondolatnak nyoma van, s melyben ezek az információk ide-oda közlekednek, a tér és az idő korlátai nélkül. Tulajdonképpen telepatikus úton hatunk egymásra, anélkül, hogy ennek tudatában lennénk. Igazán még senki sem tudta megmagyarázni, pontosan hogyan működik ez, viszont tapasztalati tény, hogy működik. Több tudós is vizsgálta, s vizsgálja mind a mai napig ezt a mezőt. Közülük talán Sheldrake neve hangzik a legismertebben azok számára, akik foglalkoztak már ezzel a témával. Ő használta saját elméletéhez ezt a kifejezést: formáló, azaz morfogenetikai mező, melyet mi szellemi mezőnek nevezünk a családállítások során. Ez a szellemi mező nemcsak tárolja az információkat (érzelmek, gondolatok, emlékek), hanem tovább is adja azokat, ezért hívhatnánk akár beszélő mezőnek is.

Sheldrake azt állítja, hogy a világ összes élőlényének és szerkezetének formálódása és fejlődése (pl. állatok, növények, molekulák, emberek, családok, társadalmak fejlődése) ezen morfogenetikus mezők irányítása alatt áll. Ezek a mezők minden élőlényt összekötnek egymással, és ezek a kötelékek hozzák létre a telepátia jelenségét.

"A morfogenetikus mezők összefüggenek egymással, és időben, valamint térben koordinálják egy rendszer részeit. Emlékeket hordoznak magukban előző, hasonló rendszerekről. Az emberi és szociális csoportok, valamint a törzsek és családok a morfogenetikus mezőik révén egyfajta kollektív emlékezetet örökölnek. Az ősök szokásai, hagyományai és szemléletmódja befolyásolják a jelenleg élők viselkedését, mégpedig mind tudatosan, mind tudattalanul. Valamennyien összeköttetésbe kerülünk a kollektív emlékekkel, akárcsak - ahogy C.G. Jung, a pszichológus rámutatott - a kollektív tudattalannal."
(Rupert Sheldrake: Az állatok hetedik érzéke)

A családfelállítást nem a terapeuta irányítja, hanem ez a bizonyos szellemi mező. Az, hogy mit akar a mező, csak akkor derül ki, ha a résztvevők, beleértve a terapeutát is, képesek elfeledkezni saját egójukról, képesek lemondani saját önérvényesítésükről, s arról a vágyukról, hogy meg kell felelniük.

Mitől hiteles számomra?

Döbbenetes és szinte hihetetlen, ahogy egymás számára idegen emberek pontosan megjelenítik egymás lelki folyamatait, testi érzékeléseit (pl. amikor egy ember képviselője hirtelen nem érzi a lábát, holott nem is tudja, hogy az adott ember, akit képvisel, elveszítette azt), gondolatait (szó szerint idézik néha a képviselt embert). Mivel saját szememmel győződtem meg ezekről, sok-sok állítás során, számomra a módszer abszolút hiteles és elfogadható.

Tulajdonképpen mit csinálunk, amikor felállítjuk valakinek a családját?

Arra a kérdésre keressük a választ, hogy ki hiányzik. Konkrétan:

1. Hol van az az ember, akinek nincs helye a családunkban?

Nincs helye, mert annak idején valami olyasmit tett, amit a család többi tagja szégyellt, s ahelyett, hogy vállalták volna érte a felelősséget, kirekesztették, kitaszították a családból.
Ilyenek például az öngyilkosok, akiket még csak el sem temettethettek. Vagy a régebbi időkben ilyenek voltak a homoszexuálisok, akiket börtönbe zártak, majd akár agyon is vertek. Fontos, hogy megtaláljuk őket, mert ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy egy-két generációval később születik valaki, aki egyszer csak arra ébred, hogy homoszexuális, majd nem érti, miért, de rendszeresen veszélyes helyeken találja magát, olyan helyeken, ahol utálják a homoszexuálisokat, s bántják is őket. Ha a régi rokon újra a család emlékezetébe kerül (pl. egy állítás során szó esik róla), s megkapja az őt megillető helyet, ami mindenkinek jár egy családban, nem lesz szükség arra, hogy a leszármazott például ugyanúgy gyilkosság áldozata legyen. Vagy ha azt, aki egykor öngyilkosságot követett el, egy állítás során szeretettel visszafogadják a családba, és érezheti a lelke, hogy végre nem kirekesztett, hanem őt is elfogadták, szörnyű tette ellenére, akkor nem lesz szükség rá, hogy később egy leszármazottja szintén öngyilkosságot kövessen el.

2. Hol van az az ember, akinek nincs jó helye a családunkban?

Nincs jó helye, mert haragszunk rá, dühöt és gyűlöletet érzünk iránta, képtelenek vagyunk arra, hogy bármiért is köszönetet mondjunk neki.
Ide tartozhatnak például a volt feleségek, volt férjek, testvérek, szülők, közeli hozzátartozók, akiknek nem ismerjük el a jelentőségét. Nem az a fontos, hogy a konkrét személy, akiről szó van (pl. volt feleség) hogyan érzi magát a világban, hanem az, hogy hogyan érzi magát az én lelkemben. Ameddig képtelen vagyok felismerni, hogy a másik ember mire tanított, mit tapasztalhattam meg a segítségével, miért lehetek hálás neki (pl. világra hozta a gyermekeimet), addig esélyem sincs arra, hogy egy új párkapcsolatban boldog lehessek. Másik példa, ha valaki lenézi a nála idősebb testvért vagy akár a saját apját, mert szerinte nem sokra vitte. Azt hiszi, ő többet ér nála. Majd egy idő után megbetegszik, esetleg elkezd fájni a háta. Addig görnyed majd egyre mélyebbre, míg fel nem ismeri, hogy ilyen felfogással nem boldogulhat az életben.

3. Hol van az az ember, akinek nincs megfelelő helye a családunkban?

Nincs megfelelő helye, mert nem a szerepének megfelelően kezelik.
Például születik egy nőnek egy kisfia, de úgy, hogy a gyermek apja már házasságban él egy másik nővel, s nem hagyja el a családját, még az új gyermek kedvéért sem. Ebben az esetben könnyen előfordulhat, hogy az anya nem a kisfát látja, hanem a szerelmét. Úgy viselkedik a gyerekével, mintha a szerelme lenne. Ezzel megnehezíti gyermeke dolgát, hiszen ha ő foglalja el a leendő feleség helyét, nem lesz nő, aki a fiát boldoggá tudja tenni majd. A fiúnak senkire sem lesz igazán szüksége. Még akkor sem, ha a látszat mást mutat, azaz családapa és férj lesz maga is. Ha a viszonyok nem kerülnek helyre, nem valószínű, hogy valaha is boldog házassága lesz.

4. Vannak különleges esetek is, melyek az előző három ponthoz nem sorolhatók.

Ilyen például az, amikor a kliens saját magával találkozik. Mondjuk kapcsolatba lép 4 éves kori önmagával, mert annak idején leszakadt a személyiségének ez a része. Ilyenkor vissza kell fogadnom magamba ezt a részt, be kell építenem jelenlegi, felnőtt személyiségembe. Vagy előkerül a születésem témája, és úgy alakul, hogy újra át kell élnem az egészet, csak most egy állítás keretein belül. Annak érdekében tesszük mindezt, hogy teljesebbé, egész-ségesebbé váljunk, a szó minden értelmében.

Vélemények


Andi! :) Végtelenül tisztelem az erődet, a bizalmadat felénk, a nyitottságodat, tartásodat és következettségedet! AZ ÉLET-hez olyan megoldó kulcsokat adsz mindenkinek, amelyek önmagukban is nagy kincsek, még ha nem is állítunk, akkor is nagy erővel HAT-nak és teremtenek REND-et. Nagyon sokat kaptam tegnap! Hálásan köszönöm Neked, nektek <3

Adrienn


Aktuális események
Dátum Foglalkozás Helyszín
2018. december 16.
vasárnap

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2018. december 20.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2018. december 29.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. január 10.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. január 19.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. január 24.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. február 2.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. február 7.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. február 16.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. február 21.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. március 2.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. március 7.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. március 16.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. március 21.
csütörtök

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
2019. március 30.
szombat

kezdés: 10:00
vége: 15:00-18:00

Bejelentkezem
Csoportos állítás Alfréd Panzió (Budapest, III. kerület)
1038 Budapest, Vasút sor 20.
Térkép
Családállítás | Jelentkezési lap
Kerekes Andrea Okleveles Családállító Terapeuta Kerekes Andrea és Peter Orban közös fotója




Elérhetőségeink

(+3630) 655-3866 | sorskapu@gmail.com

facebook | youtube | vimeo




Copyright © sorskapu.hu 2014-2018. Adatkezelési nyilatkozat